Castlevania je vďaka Konami mŕtva. Ale nie tak celkom. Kodži Igaraši (IGA) vytvoril duchovného nasledovateľa. Trvalo to štyri roky, kým Bloodstained vydali od jeho začiatku v roku 2015 na Kickstarteri. Keď IGA prišiel s tým, že vytvorí ďalšiu hru, bolo to ako v internetových meme: „SHUT UP AND TAKE MY MONEY!“ Hra na portáli vybrala približne 4,5 milióna eur, čím sa stala jednou z najviac financovaných hier Kickstarsteru. Po vydaní sa Bloodstained: Ritual of the Night dočkalo pozitívnych ohlasov. V júni 2020 hra prekročila mílnik milióna predaných kópií. Dostala viacero nominácií, z ktorých vyhrala „Control Precision“ na NAVGTR Awards. Igarašiho úspechy a odozva fanúšikov inšpirovala natoľko, že sa pravdepodobne dočkáme viac hier z tohto sveta.
Dej
Je osemnáste storočie v Anglicku počas priemyselnej revolúcie. Cech alchemistov sa bojí o svoje miesto a tak sa uchýlili k temným praktikám vyvolávania démonov a stvorenia Shardbinderov – ľudí, ktorí dokážu viazať démonské kryštály a prevziať ich moc. Títo nešťastníci boli nasledovne obetovaní pri vyvolávaní démonov. Cechu sa však táto praktika vymkla spod kontroly až do takej miery, že väčšina Anglicka skončila zničená. Zastavila ich až cirkev. Prežili len dvaja Shardbinderi – Gebel a Miriam. Miriam bola ušetrená života len preto, že pred jej obetovaním upadla do zvláštneho spánku.Desať rokov prešlo, Miriam sa prebúdza a zisťuje, že Gebel sa utrhol z reťaze. Vyvoláva démonov a plánuje zničiť celé Anglicko. Vydáva sa teda s Johannesom, preživším alchymistom z bývalého cechu za neľahkou úlohou zastaviť ho. Gebel vyvolal celý démonský zámok, takže Miriam bude mať práce viac než dosť.
Príbeh je podaný dialógmi prebiehajúcimi medzi Miriam a ďalšími NPC. Je to klasický štýl starších hier a bol skôr rušivým elementom. Lacný priamočiary príbeh našťastie vykúpila skvele stavaná metroidvania.
Spracovanie a hrateľnosť
Tak ako Castlevania, aj Bloodstained využíva goticky inšpirované prostredie a hudbu. Moderná technika dovolila vytvoriť 2.5D hru plnú malých detailov. Pozadia sú super detailné, pri každej novej lokácii, ktorú odomknete sa budete kochať nádherou. Mapa je obrovská a okrem klasických lokácií typické pre zámok tu sú aj podvodné, piesočné, lávové… Proste o habitaty a konštrukcie tu nebude núdza. S tým prichádza aj veľké množstvo zaujímavých nepriateľov a rôznymi schopnosťami. Z tých padajú démonické kryštály, ktoré Miriam absorbuje a získava schopnosti.
Schopnosti pribúdajú možno až príliš rýchlo, ale aspoň sa hra dá považovať za dostatočne odmeňujúcu. Síce získať novú schopnosť ťažké nie je, ale vylepšiť ju na maximálnu úroveň už je drina. Nevyhnete sa grindovaniu pokiaľ chcete byť v niektorých schopnostiach najlepší, ale hra je potom podstatne ľahšia.
Hra má prvky RPG, pretože Miriam leveluje, môže variť jedlá, pripravovať lektvary a dokonca vylepšovať zbrane. Od bežných dýk a mečov až po katany, biče a pištole. Môžete sa špecializovať napr. na rýchle a hbité útoky dýkami alebo silné, efektívne avšak pomalé obojručné meče. Je treba zobrať do úvahy, aká kombinácia vybavenia, schopností a zbraní je tá ideálna.
Vďaka spektru zbraní, výstroje aj schopností hra neomrzí. Zabíjanie nepriateľov je uspokojivé, mapa je obrovská a skrytých miestností neúrekom. Autori doteraz do hry pridávajú nový obsah, takže nemusíte hrať ani ako Miriam ale skúsiť zaujímavé schopnosti démonky Bloodless… Znovuhrateľnosť je tak naozaj vysoká.
Podtrhnuté a podčiarknuté, Bloodstained je skvelá metroidvania hra s atmosférou Castlevanie. Pokiaľ ste chceli vždy vyskúšať Castlevaniu, ale nechcelo sa Vám začať s takou dlhou sériou, je Bloodstained dobrou voľbou. Moderný vzhľad so starými aj novými hernými mechanikami je presne to, čo od metroidvania žánru hráč chce. Je tie nechvaľne známe, že tieto hry sú dosť ťažké, takže kto nikdy tento štýl platofmovej skákačky s RPG prvkami nehral, ten sa zapotí. Minimálne na začiatku, kým si zvykne.