Trials of Mana

Joey
0 komentárov

Na začiatok sa musím priznať, že pôvodnú hru som nehral. O to viac som si chcel vyskúšať práve tento remake a zhodnotiť hru nezávisle od predchodcu. Hlavne to, či sa podarilo Square Enixu obliecť starý titul do moderného kabáta a prispôsobiť moderným hráčom.

Na začiatku máte k dispozícii šiestich hrdinov z ktorých si vyberiete troch. Jedného ako hlavnú postavu okolo ktorého sa bude príbeh točiť a ďalšie dve do partie. Samozrejme všetky tri postavy sú hrateľné a môžete medzi nimi prepínať počas boja. Taktiež sa u všetkých dozviete pozadie príbehu a prečo sa rozhodli k vám pridať, takže nemusíte s každou z nich začínať príbeh odznova i keď niektoré útržky príbehu nemusia byť odhalené. Avšak stále ostávajú ďalšie 3 postavy s ktorými budete musieť začať hrať odznova, pokiaľ sa budete chcieť dozvedieť ich časti príbehu. Dá sa tým pádom povedať, že nejaká znovuhrateľnosť tam je, i keď na druhú stranu ja osobne som nemal chuť začínať hru ešte raz. Stačilo mi to aj s prvými troma.

Každá postava je v podstate classa. Má vlastné špecifické útoky, špeciálne útoky, buffy a debuffy, ktorými môžu pomôcť v parte. Ja som si vybral lancera, mága a healera, čiže dve ženy a jedno decko. Teraz sa určite niektorí búchajú o čelo ohľadom výberu a ja s nimi. Je pravda, že hlavne výber healera som v neskorších štádiách hry oľutoval a postupne vysvetlím prečo. Samozrejme nemusím vysvetľovať dôvody prečo som si vybral čisto dievčenskú zostavu i keď aj v tomto prišlo menšie sklamanie. Každá postava môže celkovo evolvovať na 3 nové classy. A pri každom dostanete nový kostým. Na jednej strane sa mi páčilo, že niektoré kostýmy boli celkom minimalistické u ženských hrdiniek (vyberajte cestu temných class xD), avšak okrem týchto kostýmov hra neobsahuje žiadne ďalšie. Hlavne, že hra podporuje systém kostýmov, keďže brnenie nemá žiadnu vizuálnu stránku avšak Square Enix neponúkol žiadne bonusové kostýmy, či už priamo v hre alebo ako DLC. Takéto veci bývajú v JRPG hrách štandard. Dokonca Ys 8, ktorý má výrazne serióznejší príbeh ponúka zopár bonusových kostýmov pre všetky postavy vrátane plaviek. Vidím to ako nevyužitý potenciál a hlavne motiváciu pre niektorých hráčov to hrať dlhšie.

Čo musím pochváliť je pekný a možno trochu svojsky anime vizuál. Akčné súboje sa môžu zdať zo začiatku krkolomné, ale keď si ich osvojíte a začnete aj trochu experimentovať a kombinovať útoky, tak to začne byť výrazne chytľavé. Len škoda, že od určitej časti hry, keď budete chcieť mať postavu viac pod kontrolou hlavne pri náročných súbojoch s bossmi, sa opäť dostaví pocit nedotiahnutého ovládania. A kamera si občas tiež robí čo chce.

Keď už sme pri bossoch, tak to je kameň úrazu celej hry. Extrémna nevyváženosť ničí zážitok z hrania. Ako príklad prví traja bossovia sú ľahkí a potom zrazu príde boss, ktorého nedokážete zabiť aj na viac pokusov, potom zasa zopár ľahkých a potom opäť boss, vďaka ktorému to máte chuť prestať hrať. A takto to pokračuje až do konca hry. Osobne problém vidím v tom, že hra nijako nenapovie, čo by mohlo byť slabinou bossa. Nakoniec som si o niektorých musel nájsť informácie cez internet a to je chyba. Hra by vás nemala nútiť odísť z kresla a ísť hľadať informácie niekde inde. Toto považujem za veľký nedostatok. Nakoniec som sa dozvedel, že bossa, ktorého neviem zabiť má ako slabinu vodu, keďže je ohňový typ. Takže musím použiť vodné kúzla mága (čo v tej dobe ešte samozrejme žiadne nemal) alebo aktivovať vodnú auru pomocou špeciálneho predmetu a zaútočiť v momente, keď sa celý rozhorí. Vďaka tomu sa výrazne zníži intenzita jeho útokov. A na toto som mal akože prísť sám, len tak počas boja? Áno, možno by som na to prišiel po desiatkach úmrtí a nekonečného času stráveného pri ňom, ale dovtedy by som vypol hru natrvalo. Toto je výrazné mínus celej hry. Ja som si vybral normálnu náročnosť a na nej to aj prešiel, ale pre tých, čo nemajú pevné nervy určite odporúčam skôr ľahkú náročnosť, aby to človeku po čase nepokazilo chuť to dohrať tak, ako mne.

Ďalšia vec, ktorá môže sklamať je príbeh. Už na začiatku sa objaví niekoľko dier v príbehu a divných rozhodnutí postáv. Celý príbeh kolíše a zatiaľ čo miestami to začne byť zaujímavé, tak neskôr to ťahá ku dnu nejaké klišé. Celkovo ho radím k priemeru čo je u JRPG hier skôr mínus.

A negatíva uzavriem ďalšou osinou v zadku, ktorou je AI postáv. Plne pod kontrolou máte len jednu postavu. Ostatné ovláda hra a snaží sa kombinovať útoky/úhyby podľa aktuálnej situácie. Bohužiaľ funguje to zvyčajne len pri bežných mobkách. Pri bossoch by si človek prial, aby tam tie postavy radšej neboli. Vo výsledku sa viac sústredíte na to, aby ste ostatných hrdinov healovali alebo oživovali ako útočili do bossa. Ak vydržia žiť 20 sekúnd tak to je veľa. Preto som si vybral healera do partie, aby som mal ľahší progres. To som ale netušil, že ten healer nedokáže vôbec healovať. Občas sa mu podarí hodiť heal, ale aj to v momente, kedy to najmenej potrebujem. Pokiaľ hrám za samotného healera, tak môžem hodiť heal kedykoľvek, ale pokiaľ ho ovláda hra, tak je ten healer viac mŕtvy ako živý nehovoriac o tom, že sa tie postavy nechávajú doslova triafať všetkými útokmi, ktoré boss na nich hodí. Úhyb je len ojedinelý jav. Cele ani tomu nepomáha fakt, že niektorí bossovia majú útoky, ktoré zabijú člena partie okamžite. Naskytuje sa tak otázka, že na čo je tam potom ten level systém a na to viazané získavanie špeciálnych schopností, keď pri okamžitej smrti sa väčšina tých vlastností ani nemá šancu aktivovať.

Ale aby som povedal aj niečo pozitívne, tak sa mi páčia niektoré melódie v hre ako aj niektoré zvukové efekty. Je možné si navoliť japonský jazyk s anglickými titulkami, čo je ďalšie plus. Level progres je plynulý a nie je potrebné veľmi grindovať, aby ste sa posunuli v príbehu. Postavy sa levelujú takmer v rovnakom tempe, ale občas nejaká z nich opustí partiu kvôli príbehu, takže v neskorších štádiách hry, jedna či dve postavy budú levelovať trochu skôr ako zvyšok. Staty majú svoju logickosť a distribúcia bodov pri každom levelovani je nastavená dobre.

Ostáva zodpovedať len otázku či kúpiť alebo nekúpiť. A úprimne toto je prvýkrát, kde nedokážem s istotou odpovedať. Hra má svoje pre aj proti. Na jednej strane sa mi páči vizuál, súbojový systém, hrateľnosť vie byť chytľavá mimo bossov a občas aj v príbehu sa stane niečo zaujímavé, ale na druhej strane vo veľkom ničia zážitok z hrania súboje s bossmi. Okrem toho že sú nevyvážení, musíte si často informácie o tom, ako ich poraziť hľadať na internete, pretože naučenie bežnej rotácie či ísť cestou hrubej sily nefunguje na všetkých. Samozrejme môže nastúpiť frustrácia aj vďaka neschopnej AI a už je to len kúsok od toho, aby to človek prestal hrať. Preto vo finále to radím do veľmi slabého nadpriemeru. Chcelo to ešte doladiť niektoré veci hlavne okolo bossov a výsledok by sa možno potom dostavil. Pre fanúšikov série je to určite hra vhodná do zbierky a určite sa pri nej dobre zabavia (hlavne keď ovládajú všetky slabiny bossov) ale pre človeka, čo hľadá dobré JRPG na zabitie nudy alebo kvôli príbehu to nemusí byť vhodný výber. Záleží od preferencií, obtiažnosti, ktorú si navolíte a čo od hry očakávate.

TIEŽ SA TI MÔŽE PÁČIŤ

Pridaj komentár

Tento obsah sa nedá kopírovať.